Pioneer SPH-DA230DAB - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Pioneer SPH-DA230DAB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Piet 19-05-2018

Slecht radio ontvangst, DAB+ Nog slechter

Geschreven voor: Pioneer SPH-DA230DAB

Afgelopen week door een expert de set in laten bouwen als vervanger van een originele MB radio. Ik ging voor de DAB+ mogelijkheden en de Apple CarPlay modus. Dat laatste werkt perfect. Qua bediening werkt DAB+ zoals het hoort, maar wat een slechte kwaliteit aan zenders wordt er aangeboden. Het kan aan de locatie liggen, Kop van NH, maar omdat FM radio hier al slecht is zou je verwachten dat DAB+ een verbetering is. Niet dus. Daarnaast is de FM kwaliteit van de Pioneer slechter dan die van de 12 jaar oude MB audio 20 set. Alles is goed ingebouwd en er is top materiaal gebruikt. Ik kijk het nog even aan en anders probeer ik nog maar eens een extra antenne versterker. Alhoewel er een goede origineel MB set nu voor zit dus die zou goed moeten zijn. Voor nu ben ik teleurgesteld. Slechte FM ontvangst, slechte DAB+ kwaliteit ( kan ook aan de aanbieders liggen) en als oplossing extra data verbruik door Apple CarPlay als oplossing voor dit alles. De interface geleverd door Pioneer maakt de stuurbediening wel mogelijk, maar de weergave van de zenderinformatie is vervangen door _ _ _ _ 😒.
Het scherm van de set zelf is ook nog eens niet goed zichtbaar in fel licht.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Slechte FM ontvangst
  • Slechte inteface
  • Slecht scherm
  • Slecht DAB+ kwaliteit